Zeer snel groeiende en impactvolle scale-up zoekt ervaren digitale product-strateeg, bij voorkeur met kennis van de FMCG-branche, consumer data en digital marketing. Commerciële en ondernemende uitdaging met grote impact op de snelle groei en ontwikkeling van een voor de branche zeer relevant, internationaal mediabedrijf. Maakt deel uit van het Management Team. Geeft binnen MT richting en inhoud aan data gedreven product portfolio en strategie, coördineert met de CTO de executie van productontwikkeling en zorgt samen met de Sales Director voor business development op het gebied van data & insights.

Functie

De Data & Strategy director (DSD) is primair verantwoordelijk voor het ontdekken, duiden en realiseren van bestaande en nieuwe mogelijkheden binnen ons platform- en daarbuiten. Mogelijkheden, waarmee onze klanten onze gebruikers en hun eigen merkkopers kunnen leren kennen en beter leren begrijpen. Uiteindelijk altijd met als doel om transacties te realiseren. De DSD verbindt gebruikers, producten en features vanuit deze visie tot oplossingen voor A-merken en retailers om daarmee maximaal waarde voor adverteerders te creëren. De resultaten van de DSD worden gekenmerkt door de producten en diensten die, nu en in de toekomst, het succes van SCOUPY mede bepalen.

Wat breng je mee

  • Diepgaand begrip van en visie op marketing behoeften van A-merken en retailers binnen de FMCG branche;
  • Zeer goede kennis van en ervaring met data driven, digital marketing;
  • Commercieel track record binnen marketing, advertising, research en/of intelligence;
  • Bekend en ervaren met stakeholder management;
  • Ervaring met strategisch onderzoek en analyse;
  • Ervaring met (het aansturen van) technische (IT) product ontwikkeling;
  • Solide team management skills;
  • Ondernemend karakter.

Verder verwachten we

  • Managen van continue marktobservatie (concurrentie, partners, klanten, gebruikers, alternatieven, leveranciers, interne en externe stakeholders);
  • Onderhouden van het overzicht in het product portfolio en bewaken van de onderlinge strategische samenhang van producten, diensten en features;
  • Aanjagen en monitoren van de ontwikkeling van een strategische data driven digital marketing visie;
  • Vertalen van de visie naar uitvoering door de definitie van een strategische roadmap voor productontwikkeling;
  • Aanjagen en monitoren van productontwikkeling via concepting en commercieel product ontwerp;
  • Bewaken van de uitwerking van het product portfolio in sales storylines en sales materialen;
  • Managen, motiveren en aansturen van het data & insights team (7 FTE, hettestpanel.nl en data analisten);
  • Bijdragen aan het managen van de P&L vanuit diverse product clusters op omzet en EBIT.

Waarom interessant

  • Groot en uitdagend zelfgebouwde data & inzicht omgeving;
  • Excellent team van zeer vaardige data & inzicht specialisten;
  • Directe impact, veel kwaliteit toevoegen;
  • Richting bepalend;
  • Mooi product, A-merken enorm consumenten netwerk (ca. 2,1 miljoen);
  • Disruptief, bewezen succesvol, Marketing platform;
  • Innovatieve Data proposities;

Wat hebben we voor jou

In de snel veranderende FMCG markt wint SCOUPY iedere week aan relevantie. We werken voor bijna alle sterke A-merken in de markt. Met onze data-driven disruptieve marketingmodellen en de uitgebreide activatie en media concepten zijn we heel hard aan het groeien. Samen met de diversiteit aan mogelijkheden binnen de markt is de ambitie en potentie enorm. De mensen die bij ons passen zijn altijd ondernemend, inspirerend, nemen initiatief en hebben een grote eigen verantwoordelijkheid. De juiste mensen belonen we goed; groei met ons mee en creëer je eigen toekomst. Daarnaast hebben we een bovengemiddeld pakket aan primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden.

Procedure

We horen graag van als je nog vragen hebt of verras ons met je sollicitatie: a.vandervoort@scoupy.com of 0646305040