SCOUPY; SINCE 2011
In ruim 7 jaar tijd is SCOUPY van een prijswinnende start-up doorgegroeid naar één van Nederlands grootste ‘online-2-offline marketingplatformen’ voor de FMCG-branche. Met ons mobile-first activatieconcept bedienen wij meer dan één miljoen gebruikers per maand. Via onze gratis Scoupy-app en website krijgen je als Scoupy-gebruiker wekelijks nieuwe cashback-acties te zien waarmee je boodschappen met korting, of zelfs helemaal gratis, kunt proberen. Na aankoop van een product en het uploaden van je kassabon, krijg je binnen 48 uur ‘cashback’ teruggestort op je rekening. Ook spaar je met je kassabon via ons spaarprogramma gemakkelijk voor hoge kortingen op superdeals.

WHAT WE DO
Via ons drietrapsmodel ‘bereiken, begrijpen en bewegen’ helpen wij onze klanten, veelal A-merkfabrikanten in het supermarktdomein, inzicht te krijgen in het aankoopgedrag van consumenten van hun merk. Dit doen wij door het verwerven, segmenteren en efficiënt inrichten van data. Hierbij letten wij niet zozeer alleen op wélke data verworven wordt, maar vooral hóe je met deze data omgaat om persoonlijk bereik en conversie te maximaliseren. Naast shopper-activatie brengen wij ook koopgedrag en merkloyaliteit in kaart. Het inzichtelijk maken van aankoopvoorkeuren, het creëren van awareness rondom A-merken en het doelgericht bereiken van consumenten is voor ons cruciaal. Met onze data- en marktkennis helpen wij zowel consumenten door gericht en persoonlijk aanbod te genereren én opdrachtgevers door ze de mogelijkheid te bieden data te gebruiken voor actiematige targeting en re-targeting op categoriekopers-niveau. Wij werken continu aan innovatieve tools en proposities om ons kernbegrip ‘relevantie’ te blijven waarborgen.

WHO WE ARE
Samen met onze partner Sanoma en ons team van ruim 70 collega’s bouwen wij iedere dag aan ons ‘joint-promotional’ platform en blijven wij onze data en insights continu ontwikkelen. We zijn een jong, ambitieus bedrijf met alle ruimte voor initiatief en persoonlijke ontwikkeling. Maar ook humor en gezelligheid staan bij ons hoog in het vaandel.

De rol:
Als Marketing Communicatie & PR specialist binnen het marketingteam ben je verantwoordelijk voor het merkbeeld, de identiteit en het imago van SCOUPY via de voor ons belangrijke kanalen: website – app – email – push berichten – persberichten – social media – branded content etc. Je rapporteert aan de Brand- en Marketing manager. Jij bent de bewaker van ons imago en verantwoordelijk voor onze “tone-of-voice”, zowel online als offline. Dit alles volgens de bestaande Brand Guidelines.

Daarnaast ben je, samen met je collega marketeers, verantwoordelijk voor de creatie en het beheer van een optimale Customer Journey. Je bent in staat om mee te denken in de creatie, organisatie, executie en evaluatie van alle systeem-flows over diverse touchpoints.

Als PR-verantwoordelijke, ben je in staat om middels een efficiënt PR-plan diverse communicatie doelstellingen van SCOUPY te verwezenlijken.

De persoon:
We zijn op zoek naar een ambitieuze, intelligente en tech-savvy Marketing Communicatie & PR specialist, die begrijpt hoe je goede content maakt en inzet teneinde marketingcommunicatie doelstellingen te realiseren. Een kritische “ondernemer” die ons gaat helpen om de snelle groei in goede banen te leiden. Je werkt planmatig, hebt respect voor deadlines en je accepteert geen (taal)fouten. Daarnaast zijn we vooral op zoek naar een leuk mens die perfect past binnen onze laagdrempelige, resultaatgerichte en op eigen verantwoordelijkheid gestuurde organisatie.

Resultaat gebieden:

  • Website en app zijn altijd up-to-date en 100%
    • SEO vindbaarheid maximeren
    • SEA woordenlijsten bijhouden en inzetten
  • Al onze uitingen voldoen aan Brand Guidelines
  • Systeem mails / customer journey  is altijd up-to-date en 100% foutloos
  • PR-beleid gericht op imago en conversie
  • Een contentkalender voor social media, branding en PR opstellen en bijhouden
  • Redactie rol;
    • Brand politie zijn; wat er uitgaat voldoet aan de eisen
    • Helpen bij vertalen wensen collega’s naar concrete uitingen, je bent goed in het schrijven van content
    • Redigeren van alles wat naar buiten gaat

Het team
De functie valt binnen het Marketingteam van SCOUPY waarbij je met 10 collega’s invulling geeft aan het merk SCOUPY. Het team bestaat uit marketeers (algemeen, email, en communicatie), een marketing automation specialist en DTP-ers. Met als leidinggevende de Brand & Marketing manager.

Jouw profiel:

  • HBO/WO denk- en werkniveau;
  • Ca. 5 jaar relevante werkervaring in een (online) marketing / communicatie omgeving;
  • Aantoonbare ervaring met schrijven en creëren van (doelgroepgerichte) content;
  • Relevante ervaring met het beheren van social media kanalen;
  • Zeer goed in staat om je mondeling en schriftelijk uit te drukken;
  • Creatief, initiatiefrijk en een sr. gesprekspartner;
  • Zorgvuldig en oog voor detail;
  • Zelfstandig en proactief;
  • Minimaal 4 dagen in de week beschikbaar;
  • Werkervaring in een FMCG omgeving is een pré;
  • Spreekt en schrijft vloeiend Nederlands en Engels.

Wat hebben we voor jou:
In de enorm veranderende FMCG markt wint SCOUPY iedere week aan relevantie. Met ons disruptieve marketing model zijn we heel hard aan het groeien, het afgelopen jaar zijn we bijna verdubbeld. Samen met Sanoma is de ambitie en potentie enorm. De mensen die bij ons passen zijn altijd ondernemend, nemen initiatief en hebben een enorm eigen verantwoordelijkheid. Deze mensen belonen we goed; groei met ons mee en creëer je eigen toekomst. Daarnaast hebben we een bovengemiddeld pakket aan primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden.

Geïnteresseerd?
Stuur dan je CV en leg ons in het begeleidend schrijven kort maar krachtig uit waarom jij onze nieuwe collega moet worden. Stuur dit naar: a.vandervoort@scoupy.com . Voor vragen bel met Arno van der Voort: 06 46305040