Een communicatief sterke marketing data analist die de marketing intelligence binnen een snelgroeiend marketing en activatie platform wil uitbouwen. Zowel B2C als B2B. Een scherpe fact finder die klanten helpt het maximale uit de innovatieve Scoupy proposities te halen. Een data-driven bouwer met een hart voor relevante, gepersonaliseerde marketing.

Over SCOUPY
SCOUPY brengt consumenten, fabrikanten en retailers op innovatieve wijze bij elkaar in een online platform. Voor consumenten draait dat om het proberen van producten met cashback (geld-terug acties), spaaracties, het delen van ervaringen en het ontvangen van unieke voordelen op boodschappen. Voor onze klanten biedt het de mogelijkheid om snel en gepersonaliseerd honderdduizenden kopers te bereiken, te leren kennen en aan te zetten tot het doen van aankopen in een willekeurige supermarkt.

In ruim 5 jaar tijd is SCOUPY van een prijswinnende startup doorgegroeid naar Nederlands’ grootste ‘Online-2-Offline Marketing Platform’ voor de FMCG-branche. SCOUPY is een zelfstandig, nog steeds snelgroeiende Scale-up binnen het mediabedrijf Sanoma. SCOUPY kenmerkt zich door een ondernemende, innovatieve, open en transparante cultuur, waarin een brandende ambitie, creativiteit, werkplezier en persoonlijke verantwoordelijkheid voorop staan. Vanuit een prachtig kantoor, vlakbij het station in Hoofddorp, werken ca. 60 professionals met passie aan de toekomst van marketing en media binnen FMCG.

Binnen SCOUPY bestaan er ruime mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling in lijn met de snelle groei van de organisatie. Hier kun je, met jouw vakkennis, creativiteit en professionele kwaliteiten, écht het verschil maken!

Graag komen wij in contact met de geschikte kandidaat voor de functie van:

MARKETING & DATA ANALIST

Data heeft de toekomst en de SCOUPY data-organisatie is toonaangevend binnen FMCG én Sanoma. De Marketing & Data Analist (MDA) is een veelzijdige functie binnen deze innovatieve data-organisatie. In deze functie ligt de nadruk op de verdere onderbouwing, doorvertaling en monitoring van de Business 2 Business, Business 2 Consumer en Data Marketing strategie. De MDA is dé sleutel in het onderbouwen én optimaliseren van de impact van Scoupy proposities richting klanten en gebruikers. Daarbij levert de MDA vanuit zijn analytische kwaliteiten niet alleen een belangrijke bijdrage aan de onderbouwing van B2B salesargumentatie, maar ook aan de ontwikkeling en uitrol van consumentenproposities en features in een van de grootste apps van Nederland.

Hoofdtaken
De hoofdtaken van de Marketing & Data Analist (MDA) bestaan uit:

1. Het in samenwerking met de product managers van SCOUPY uitvoeren van gestandaardiseerde én op maat uitgewerkte analyseprogramma’s voor SCOUPY klanten, bestaande uit onder andere:

  • Onderzoek naar en optimalisatie van de marketingfunnel van diverse A-merken
  • Mediaonderzoek om te bepalen welke mediamix de meeste awareness en respons oplevert
  • Optimaliseren van web & app activatiemechanismen voor consumenten
  • A/B testen van uitingen, acties en call-to-actions
  • Het uitvoeren van deep dives op specifieke KPIs en inzichten in de SCOUPY marketingfunnel

2. Het ondersteunen van de business-to-consumer marketing én product managers bij de voorbereiding, uitvoering en optimalisatie van wervings- en activatiecampagnes, bestaande uit onder andere:

  • Ontwikkeling van een (digital) marketing communicatie KPIs- en performance dashboard
  • Het duiden van de performance van uitingen en het adviseren over verbeteringen van de performance
  • Inschattingen maken van doelgroepomvang en het voorbereiden van doelgroepselecties
  • Analyse van interactie met de Scoupy applicaties

3. Het ondersteunen van het de Director Data & Strategy bij de ontwikkeling, het testen en implementeren van nieuwe commerciële data-analyses en -proposities:

  • Dashboard ontwikkeling op basis van de meest belangrijke Scoupy databases (profile, platform, purchase)
  • Doorontwikkeling van innovatieve marktmetingen (marktaandeel, penetratie, distributie)

Functie-eisen
Voor deze functie is het van belang en in je voordeel als je over de volgende kwalificaties beschikt:

  • Grote affiniteit met marketing, FMCG en foodretail
  • Affiniteit met nieuwe media, online- en dataproposities
  • Marketing & Data Analytics talent
  • HBO/WO werk- en WO denkniveau, liefst een beta-opleiding met een belangrijk aandeel in statistiek
  • In staat om adviezen en rapportages helder te verbeelden in dashboards en te verwoorden in woord en geschrift
  • In staat om snel en zelfstandig data selecties uit te voeren (SQL is een must, SAS/SIM een pré)
  • Ervaring met data visualisatie (bijv. Tableau, Qlikview etc.) en zeer bedreven in o.a. Excel
  • Affiniteit met databases en datawarehouses (bijv. SAS, Periscope Data etc.)
  • Minimaal 2-3 jaar relevante werkervaring
  • Spreekt de Nederlandse en Engelse taal vloeiend en schrijft foutloos Nederlands

Als persoon versterk je het sterke en hechte team met je ambitie en gedrevenheid. Je bent zelf startend, onderzoekend, flexibel, hebt oog voor detail en bent niet alleen inhoud gedreven, maar ook leergierig, vernieuwend en pragmatisch.

Enthousiast?
Stuur ons dan direct je CV via a.vandervoort@scoupy.com en leg ons in het begeleidend schrijven kort maar krachtig uit waarom juist jij ons verder kan helpen. Geef daarbij ook een indicatie van je salarisverwachting.