Met Scoupy Scout kunnen gebruikers binnen no time duizenden winkelschappen checken op aanwezigheid, prijs en presentatie van producten. Een recente Scoupy  Scout-actie presteerde het om binnen 3 dagen maar liefst 85% van alle Nederlandse supermarkten te checken. “Crowdsourcing blijkt een verbluffend snel en effectief middel”, aldus Valentijn Bras, CEO en founder van SCOUPY.

 

Strijd om het schap
De presentatie van een product of merk in het schap kent voor fabrikanten een zeer hoge prioriteit. Targets als zichtbaarheid, verkrijgbaarheid en prijs vervangen bij veel commerciële professionals in FMCG doelstellingen als omzet en volume. In de laatste jaren neemt de strijd om dure schapmeters hevig toe. Optimale zichtbaarheid en beschikbaarheid van meerdere productvarianten in de schappen is niet meer vanzelfsprekend. De opkomst van huismerken en private labels, mede als de toename van kleinere (lokale) winkelformats, zorgt ervoor dat de complexiteit van instore executie toeneemt. Zeker ook in combinatie met afnemende merkloyaliteit onder consumenten.

Producten checken in je favoriete supermarkt
“In de basis gaat het hierbij over het op een zo snel, efficiënt en goedkoop mogelijke wijze inzicht krijgen in de totale schap-positie van A-merkproducten”, aldus Bras. “Aan Scoupy-gebruikers wordt gevraagd een bepaald product te ‘scouten’ in hun favoriete (lokale) supermarkt. Middels de Scoupy-app kunnen deelnemers het product lokaliseren, enkele foto’s maken van het schap en een aantal simpele vragen beantwoorden. Daarbij kunnen ook omliggende producten worden meegenomen, waardoor de marketeer snel en super concreet inzicht krijgt in de status van de instore prestaties, landelijk, regionaal of op retailerniveau”.

Win-win voor consument en klant
Consumenten worden beloond door middel van een gratis product (via cashback direct mee te nemen uit de supermarkt) en kunnen het product dus meteen uitproberen. In sommige gevallen vergoed SCOUPY ook een cashbedrag via de app. Een win-win model voor zowel consument als klant, omdat naast ‘scouten’ ook productervaring wordt opgedaan.

Scoupy Scout is direct landelijk effectief. Een recente Scoupy Scout-actie presteerde het binnen drie dagen maar liefst 85% van alle Nederlandse supermarkten te checken. Een online rapportagetool biedt klanten de mogelijkheid om actiematig, snel en doelgericht inzicht te krijgen in aanbod, aanwezigheid én de inzet van concurrerende merken.

 


Schrijf je hier in voor onze nieuwsbrief.
 Ontdek wat SCOUPY voor jou kan betekenen!