Sanoma lanceert vandaag  haar nieuwe totaalaanpak voor FMCG-klanten, hierin speelt de recente acquisitie van SCOUPY een centrale rolMet de kick-off van het nieuwe Sanoma FMCG-team beginnen Sanoma en SCOUPY aan een nieuwe fase. Met een unieke totaalpropositie als uithangbord. Foto: Maurits Priem (l) en Kees Wilbrink (r)

Maurits Priem, Managing Director van SCOUPY, heeft de totaalpropositie onder zijn hoede. “A-merken zetten in hun marketingstrategie altijd twee dingen centraal: Awareness (branding en bereik) en penetratie (verkopen realiseren).” aldus Priem. “Tot nu toe werden deze zaken los van elkaar ingekocht. Awareness bij de mediabedrijven en penetratieondersteuning veelal bij de retailers. Met deze stap kunnen we een echt unieke totaaloplossing bieden. De sterke merken van Sanoma, zoals Libelle, Margriet, LINDA. en NU.nl, bereiken maandelijks meer dan 85% van alle shoppers. Met de oplossingen van SCOUPY kunnen we voor merken in een paar dagen tijd tienduizenden aankopen realiseren.”

Shopperdata is key
Priem vervolgt: “Naast awareness en penetratie is kennis over je klant ontzettend belangrijk. Onze totaaloplossing voorziet in het verzamelen van gedetailleerde en relevante data over merk- en categoriekopers. Daarmee kunnen we schitterende data-insights maken, die onze klanten zeer waardevolle inzichten over kopers en hun gedrag geven.“

 

Eén verhaal, één aanpak

Door de samenvoeging van de onderdelen awareness, penetratie en data in één totaalconcept ontstaat een unieke kans voor FMCG-klanten. Kees Wilbrink, commercieel directeur Sanoma Media Netherlands licht toe: “De afgelopen weken is er een krachtige samenwerking gerealiseerd, met als resultaat één enthousiast salesteam dat via een actieve salesbenadering klanten optimaal bedient.” Aan het begin van de zomer werd bekend dat Sanoma een nieuwe FMCG-strategie zou gaan uitrollen, onder andere door haar belang in SCOUPY verder te vergroten. “Met dit team komen we tegemoet aan de wens van onze FMCG- klanten; één loket, waar onze partners een totaalpakket kunnen afnemen variërend van (branded) content in onze A-magazines tot sampling, online/mobile en van winkelvloer- tot beursvloer-activaties. Uniek is dat we hiermee mediagebruik en koopgedrag kunnen koppelen, dit geeft inzichten en planningsmogelijkheden die tot nu toe niet bereikbaar waren voor onze adverteerders.”, aldus Wilbrink.

Priem: “FMCG-klanten zijn meer en meer op zoek naar een geïntegreerde oplossing voor hun sales- en marketingvraagstukken, waar zowel branding als conversiedoelstellingen een grote rol in spelen. Samen met onze klanten en collega’s gaan we de toekomst van deze conversiegerichte marketingoplossingen verder vormgeven. En daar hebben we ontzettend veel zin in.”