SCOUPY is de afgelopen jaren uitgegroeid tot een krachtig platform in de FMCG-markt. Onlangs werd bekend dat Sanoma haar belang in SCOUPY verder vergroot.

Het nieuws werd in eigen huis bekend gemaakt door Susan Duinhoven (CEO en president van Sanoma Corporation), tijdens de eerste editie van Media Summer Sessions. “SCOUPY is een mooi voorbeeld van hoe Sanoma de komende jaren wil groeien. Kleinere acquisities aanvullend op de bestaande business die tegelijkertijd voordelen creëren voor zowel consumenten als adverteerders en kunnen profiteren van de infrastructuur van Sanoma.”

Van start-up naar scale-up
Kees Wilbrink, commercieel directeur van Sanoma licht toe: “Zes jaar geleden is Sanoma als investeerder ingestapt in een startup. We integreren nu een succesvol en zeer snelgroeiende scale-up verder in ons portfolio. Hiermee maken we het voor onze adverteerders nog aantrekkelijker en eenvoudiger om de unieke propositie van SCOUPY te combineren met het enorme bereik van Sanoma.”

De oprichters van SCOUPY, Geert Luyendijk, Jeroen Lubbers en Valentijn Bras, gaan zich richten op uitbreiding in het buitenland. Valentijn Bras: “Na de snelle groei in Nederland kijken we nu naar andere landen. We blijven middels zitting in de raad van advies betrokken in Nederland. De ontwikkeling in Nederland is een belangrijke springplank voor het buitenland.”

Over SCOUPY
SCOUPY brengt consumenten, fabrikanten en retailers bij elkaar in een kortingsplatform voor consumenten en een salesplatform voor fabrikanten. Daarbij ontstaat veel data, die wordt gebruikt als bron voor het bouwen van waardevolle inzichten. SCOUPY zet hiervoor spaar-, win- en/of cashbackcampagnes in. SCOUPY heeft meer dan 2 miljoen accounts, waarvan een groot gedeelte middels haar gratis app.

 


Schrijf je hier in voor onze maandelijkse nieuwsbrief.
 Ontdek wat SCOUPY voor jou kan betekenen!